Tänk att vi fann varandra igen?

Sitter på huk och väntar på att vattenkannan ska fyllas. Sitter så jag har växthuset framför mig. Ser hur pelargonerna börjat blomma runt olivträdet. Ser hur rosen Constance Spry sträcker sig mot himlen. Drar in dofterna i näsan. Vänder ansiktet mot kvällssolen. Och är lycklig. Precis där och då fylls jag av genuin lycka. Jag kisar mot växthuset och allt det fina runt om och känner hur stolt jag är över allt ihop. Det är min förtjänst att allt är så fint som det är. Nog har Kärleken klippt gräset och byggt odlingslåda till mig men resten? Det har jag skapat. Eller format. Täppan hade blommat utan min omsorg även i år men det syns att någon har stökat och vårdat.

image

Tänk att jag skulle hitta tillbaka till min trädgårdspassion igen? Eller var det trädgårdspassionen som letade upp mig? Kanske var tiden äntligen inne för vår återförening? Jag trodde verkligen att jag aldrig mer skulle känna som förr inför det som nu är min & Kärlekens täppa. Men nu sitter jag här. På huk i kvällssolen och väntar på att vattenkannan ska bli full och bara pyser över av en massa härliga känslor.

Man ska aldrig säga aldrig.

Ha en fin kväll. Vi hörs. ♡

2 reaktioner på ”Tänk att vi fann varandra igen?

Kommentera

