Nu börjar det ljuvliga!

Nu börjar tiden då det blommar överallt. Varje dag jag går ute i täppan upptäcker jag något nytt som slagit ut. Här är dagens lilla ”skörd”;

IMG_20150607_151821
Gul akleja. Fick den av en bloggvän för ett gäng år sen. Blev riktigt glad när jag såg att den fanns kvar. Ska samla frö på den och så fler i höst.
IMG_20150607_151948
Äppelgurkans blommor har jag nog visat innan. Men den tål att visas igen tycker jag. Kommer nya hela tiden!
IMG_20150607_152052
Tagetes är inte bara Tagetes. Finns många olika varianter. Här är några;

IMG_20150601_190247IMG_20150607_152013

IMG_20150607_152206
Jag rensade och flyttade mina jordgubbsplantor i våras. Tänkte att jag får leva med köpe-gubbar i år. Det får jag men en och annan hemma-gubbe blir det allt. Dom blommar över förväntan! ❤
IMG_20150607_152633
Och så till sist; Årets första ros ”Hansa”. Underbar! Busken är tokstor för jag missade att beskära den i våras men det gör å andra sidan att rosorna befinner sig på perfekt ”näs-höjd”. 😀
IMG_20150607_151922
Constance Spry är till min stora glädje full med knoppar. Den åkte på en rejäl beskäring i våras och med tanke på att den blommar på fjolårsskotten så trodde jag kanske att blomningen var rökt i och med min framfart med sekatören. Men tack och lov hade jag fel. ❤

Ikväll är det dax att vinka av grabbarna och gå in i barntomma-veckan. Mycket jobb på schemat men det gör inget. Nästa söndag hämtar jag hem grabbarna igen och då går vi på tre veckors semester!

Hoppas ni har det bra idag, vi hörs! ❤

Kommentera

