Spretigt i täppan

Ibland blir det liksom inte direkt något gjort. Men ändå. Solen har visat sig idag. Det är man inte bortskämd med. Och jag gick ut för att inte göra något särskilt alls. Hade inte lust. Så är det ibland. Men.. Det ena ger ändå det andra på något märkligt vis.

IMG_20150604_154113

Utan att riktigt veta hur så hade jag sått lite mer rödbetor, planterat ut dillplantor, störbrytbönor och rosenbönor i några luckor i pallkragarna. Och så fyllde jag på med täckmatrial (gräsklipp och kirskål) i min lilla odlingstunnel.

IMG_20150604_162757

Det ser ok ut där under fiberduken. En del av broccoliplantorna är rätt hårt tuggade av sniglarna så klarar sig fem plantor av de åtta, blir jag nöjd. Den spenat som inte blivit uppäten växer som sjutton och ikväll skördade jag en del blad och åt dom uppfrästa med sqaush och vitlök till fisk. Mums! Jag har en omgång spenat på tillväxt till inne i växthuset, funderar på att så en omgång till. Så tar det inte slut. Det är ju så himla gott med Karl Alfred-grönt!

Egentligen har jag mest myst ikväll. Kopplat av. Lullat med barnen och Vargen en runda. Vattnat ute i växthuset. Pillat med än det ena, än det andra. Hoppas på fint väder till helgen då jag är ledig och inte har något direkt inbokat. Det hade varit härligt!

Ha en fin kväll!

IMG_20150604_183636

Kommentera

