Snigelkriget. Del 711.

Minns ni mina något tilltufsade squash?

IMG_20150531_162858

Av tre plantor återstår, med optimistiska mått sett, ungefär 1½ planta. Så kul så. Men så igår kom jag på en, om jag får säga det själv, och det får jag ju, en rätt snillrik idé. Jag gör mini-växthus till plantorna. Nu uppfinner jag inte hjulet igen, det här finns i olika varianter ute på nätet. Då i form av snitsiga glaskupor eller Petflaskor. Det förstnämnda känns hyfsat vågligt med småbarn som har två vänsterfötter när dom spelar boll.

Och petflaskorna låg inne i köket. Och just där och då var jag ute i trädgården så jag tog vad jag hade i närheten liksom.  Tadaaa!!

IMG_20150601_190451

En tom godislåda. Ärligt tiggd på ICA. Så länge nu inte sniglarna muterat med hjälp av olagliga preparat och blivit en variant av Terminator-sniglar så borde ju mina plantor vara trygga. Men för säkerhets skull så la jag tegelstenar på burkarna. Och snigelgift runt om. Jag SKA ha egenodlad squash i år!  

Ha det gott, vi hörs!

3 reaktioner på ”Snigelkriget. Del 711.

Kommentera

