1 juni…

..och nästan halva 2015 har gått. Var har det tagit vägen? Det var ju precis nyår! Men.. det har varit en bra start på 2015. Jag har massor med spännande att se fram emot de kommande månaderna.

Fast först ska vi njuta av juni. Och då vore det ju trevligt om den där berömda värmen kommer? Nu vill jag ha shorts och sandaler på mig. Och min nya klänning. Men det är ju jag det.

För övrigt så börjar det bli sommar i vår täppa. Mina radikalt nerklippta rosor har tagit fart. Sniglarna äter upp mina squash.

IMG_20150531_162858

Tremastarblomman har slagit ut sin första blomma. Och spenaten börjar jag kunna skörda av i mitt odlingstält. Skönt att jag lyckas med något… Ibland suger trädgård lite bäverhäck faktiskt. Är det inte vädret så är det ohyra…

IMG_20150527_191046
Tremastarblomma..
Spenat och broccoli växer så vackert i sitt odlingstält..
Spenat och broccoli växer så vackert i sitt odlingstält..

Men det är värt alla gråa hår. Ändå. Trots att det inte blir någon paprika. För potatis? Det lär vi kunna äta tills det kommer ur öronen senare i sommar. Härligt! Och bönorna växer. Och ärtorna. Och purjolöken. Och minsann om inte rödbetorna börjat titta upp? Dessutom har pionerna börjat att blomma. Och pelargonen som jag köpte som stickling för evigheter sedan. Så helt hopplöst är det inte. Trädgård är trots allt fantastiskt.. ❤

IMG_20150529_163835
Tagetes bor i baljan ihop med chilin. Någonstans läste jag att tagetes är bra mot ohyra och sen dess har jag alltid odlat ett gäng tagetes som jag satt i krukor bland tomater och dylikt. Och har *peppar peppar* aldrig haft ohyra i växthuset.

IMG_20150531_163550 IMG_20150531_170132

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe till innan jag tar tag i att vara ledig. Ha en fin måndag!

Kommentera

