Det blommar!

Vilket så här års egentligen inte är något märkligt alls. MEN! När det blommar i mitt växthus är det ett litet mirakel. Varje gång. 😉

Först ut var den gula körsbärstomaten.

image

Och sen så har även min fina äppelgurka pressat fram flera blommor!

image

För övrigt så växer mina senast satta potatis, dom som jag fyndade för halva priset, nästan så jag hör hur det knakar.

image

För övrigt så har jag bara pysslat ytterst lite och pratat vackert med mina plantor i växthuset och pallkrage-land. Jag är rätt måndags-trött, det regnar och allt håller sig jämnt fuktigt så det klarar sig utan någon större omsorg idag.. Sniglarna valde jag att ignorera och gick in och gjorde en kopp te istället. Ikväll är det nya trädgårdsböcker och soffhäng för hela slanten.

Ha en fin kväll , vi hörs! ♡

4 reaktioner på ”Det blommar!

  1. Min man är såååå sugen på att skaffa växthus men det blir inte denna sommaren, kanske nästa. Då kan jag kanske få lite expertråd av dig så att jag kan hjälpa honom?!
    Kram

    Gilla

  2. Än slank jag dit och än slank jag hit och plötsligt hitta jag en ”ny” blogg. Kul! Stavar, dramaten och pelargoner…det är bara hatten som saknas i din tantidentitet? 😉 Jag har tre. En grön, en grå och en som (nästan )jämt sitter på. I alla fall sommartid 🙂

    Gilla

Kommentera

