Armeringsnätet på plats..

Spenderat halva dagen ute i trädgården med Kärleken. Udda känsla att greja tillsammans med någon. Men mycket trivsam så klart. ❤ Vi fick gjort en hel del. Bland annat så kom äntligen armeringsnätet upp längs med den andra rabatten intill pallkrage-landet. Det kommer att bli så fint!

 IMG_20150524_171058 IMG_20150524_171536

Tänk er när björnbären klär den till vänster och så rosorna klär den till höger. Rabatterna tillsammans med plommonträdet kommer att rama in pallkrage-landet och växthuset så det blir ett eget ”rum”. Det läser man ju om överallt. Och jag tror på det. Det blir mer ombonat. Jag är så klart inte klar än. Det ska läggas flis och lite annat i de hörn som är för knöliga att komma åt med gräsklipparen men likväl. Det är smådetaljer. I det stora hela är det klart.

För övrigt blev det att flytta en del sten idag oxå. Varför inte? Trädgårds-crossfit liksom. Och vi kom en bra bit på vår lilla myshörna under granen. Mer sten är på plats. Rabarberplantor och blåbär har kommit i jorden och tja.. Det artar sig. Glömde dock att ta bilder. Men det ordnar vi till en annan gång. 😉

IMG_20150524_142711

Och när jag vinkat av ungarna så gav jag mig ut med Kärleken och Vargen på en promenad. Det är så vackert nu. Och jag är fortfarande lika förtjust i mina stavar. ❤ Dom är så sköna att gå med. Men mest jobbiga. Och det är ju så det ska vara… 😉

IMG_20150524_180006

Hoppas ni har haft en bra söndag! Vi hörs! ❤

2 reaktioner på ”Armeringsnätet på plats..

Kommentera

