När det inte gror…

Alltså frustrationen är total när det inte gror! Morötterna lyser med sin frånvaro. Och ser ni några rödbetor?

image

Nä. Det gör inte har heller. Det är ju evigheter sen jag sådde! Vitlöken jag bara pillade ner sådär däremot? DEN växer!

Just rotfrukter verkar ju ha något emot mig. Men jag är inte den som är den! För TROTS att det tjurar för mig både här och där så växer ju iallafall potatisen. Och salladen. Och mangolden som jag sådde och skolade om här om dagen. Och tydligen även ärterna som jag knappt minns att jag sådde i lådan med purjolök och rödlök. Lökigt värre liksom.

image

Både rosenbönan och störbönan växer rätt bra i växthuset. Och som sagt. Jag har en plan B.

image

När första potatisen har grävts upp (gudars vad jag längtar!!) ska det sås rättika. Och i den delen som är kvar i nya stora pallkragen ska palsternacka samsas med squash. Vi får se hur det går. Kanske växer squashen för mycket för att palsternackan ska ha en chans men prova måste jag. Så palsternackan åker i jorden imorgon. Med fiberduk. Squashen får dock stanna under lysrören någon vecka till. Är inte helt ense med våren om bristen på go försommar-värme.

Förresten fick jag bästa sortens paket idag. Växt-paket! Vinbär, krusbär och två blåbärsplantor. Imorgon ska här inhandlas roddis-jord. Tänkte kruka blåbären och ge dom ett par månader i kruka innan jag sätter ut dom. Sen ska här finurlas om var de andra kan tänkas trivas… 😉

image

By the way? En eller två jordgubbar blir det oxå i år. Trots att jag flyttade och delade lite hipp som happ tidigt i våras.

image

Dock lär det inte bli någon rekordskörd. Men men… desto mer nästa år.

Ha fin kväll, vi hörs! ♡

Kommentera

