Snigelfälla. Del 3

Jag tror jag är en långdragen historia på spåren när det kommer till det här med sniglarna i min täppa. Seg och slemmig om inte annat.

Minns ni att jag slängde in handduken, korkade upp en bira och byggde en ölfälla för någon vecka sen eller så? Berättade om den i inlägget; Snigelfälla. Del 2. Minns ni? Det har ju gått ett tag sen som sagt så det är väl dax för en utvärdering nu. Och resultatet är som följer;

IMG_20150518_103952 En död snigel. EN DÖD SNIGEL! Och två spindlar. Rätt ska vara rätt. Men ändå? Va i hela helv..???!!! liksom. Så mycket för att hälla starköl i en skuren pantflaska… :-/ Hur är det möjligt? Misstänker att jag gjort något fel när jag gjorde snigelfällan. Eller… Så är sniglarna i min täppa jädrigt listiga. Eller så är dom helst enkelt slemmiga nykterister hela högen. Skulle fasen inte förvåna mig. Bara för att retas lite extra. *gaaah*

Nåja. Jag är inte helt tappad bakom en hövagn jag heller. Jag odlar sallad i amplar jag.

IMG_20150518_104458

Så det så. För än har dom inte fått vingar odjuren. Men det skulle fasen inte förvåna mig i och för sig. Ge dom några år till bara så…

Kriget fortsätter….

3 reaktioner på ”Snigelfälla. Del 3

  1. Alltså du kanske måste fylla på med ny öl hela tiden, har hört att avslagen öl inte är så gott 😛

    Gilla

    • Gjorde faktiskt de. Bytte till o med ölsorter. Men nej… :/ Annars e jag helt m dig. Avslagen öl kan man va utan! 😉

      Gilla

Kommentera

