Inga schyssta meloner!

Statusen under lysrören är alldeles lysande. Om jag får vara lite vitsig. 😉 Paprikan, chilin, gurkan och squashen tar sig så ända in i bänken.

IMG_20150516_131608

IMG_20150517_101249

IMG_20150517_101315

Dock inte melonen. Det är en deppig syn. Av mina fyra frö som grott och jag skolat om har tre tvärdött.

IMG_20150517_101233

Jag misstänker kylan. För någon vidare skön försommarvärme har vi inte haft. Och jag har nog varit allt för ivrig att sätta ut i växthuset.

Så nu har jag EN enda melonplanta. Den har faktiskt tagit sig, till och med utvecklat det första karaktärsbladet. Men ändå. Tänk om DEN oxå dör?! :-O Hemska tanke. Men.. Jag är ju inte den som är den. Jag sår helt enkelt några till. För säkerhets skull. Sen återstår det ju och se om dom hinner mogna ute i växthuset med sån här sen sådd? Får helt enkelt hoppas på en sådan där härlig indian-sommar som vi hade förra året. För melon det SKA vi ha!

IMG_20150517_101543

Ha en fin söndag, vi hörs! ❤

Ps. Glöm inte att klicka in här och rösta på mig. Besökstoppen Tack på förhand! Ds.

Kommentera

