Det går framåt med det nya projektet!

Minns ni att jag från ingenstans fick en idé till min ena hörna i trädgården? Ett nytt projekt i trädgården?

wpid-img_20150512_171825.jpg

Ser ju inte mycket ut för världen.. Men det var då! För när solen visade sig härom dagen gjorde jag ett ryck!

IMG_20150514_143622

Efter att ha finurlat lite, hämtade jag kofoten och började plocka upp plattor som jag haft i en annan vrå av täppan men som där i år ska läggas trall istället. Ett gäng vändor fram och tillbaka med stenen. Lägga om lecablock, fundera lite, lägga om lecablock igen, kratta, jämna, lägga markduk och så VIPS! Börjar det likna något!

IMG_20150514_154037

Inte så illa va? Lägger man huvudet på sned och kisar lite grann så ligger plattorna nästan rakt oxå. 😉 Fast där är jag inte så petig. Det rätt till sig lite efterhand. Nu behöver jag bara få tag i ett gäng plattor till, måla om möblerna, plantera mer blommor, fixa lite fler lyktor att hänga i träden och armeringsnätet. Sen så! Ska jag sitta där med mitt kaffe och titta ut över mina ägor! 😛

Ha en fantastisk lördag mina vänner, vi hörs!

Ps. Glöm inte att rösta! ❤ Besökstoppen Ds.

2 reaktioner på ”Det går framåt med det nya projektet!

Kommentera

