Rösta på mig!

För att se om jag kan nå ut till fler glada trädgårdstokar har jag anmält bloggen till ”Veckans Blogg” inne på besökstoppen. Vinsten är att man får synas lite bättre inne på deras sida veckan efter omröstningen är avslutad och på så sätt, förhoppningsvis, få fler att hitta hit. Kanske till och med på regelbunden basis?

Jag är väl medveten om, har till och med fått det påtalat vid flera tillfällen, att folk tycker jag bara skriver om trädgård. Att det inte är lika kul att läsa längre.
Tja.. Vad svarar man på sådana påståenden? Detta ÄR ju trots allt en trädgårdsblogg. Precis när jag började blogga för drygt tio år sedan med ”Fröken Humlas Trädgårdsdrömmar” så har jag så mycket att berätta om när det kommer till trädgård. Att kombinera två saker som jag älskar; trädgård och att skriva, är helt enkelt makalöst kul!

Ett annat skäl till att jag startade upp den här bloggen och la den andra; ”Det går inte fort…” i träda, är att livet går vidare. Tack och lov. Jag behöver inte älta barn, skilsmässa, problem med mat kontra vikt och/eller annat längre. Den tiden är förbi. Jag har vänt blad i livets bok.
Mina Generaler är dessutom så stora nu så av ren respekt lämnar jag inte ut dom något nämnvärt här. Storebror frågar ofta om bloggen, gillar mitt skrivande men har oxå medgett att det är skönt att han inte ”är med så ofta”. Det respekterar jag.
När det kommer till Kärleken? Han åker med på ett bananskal då och då. Men igen. Samma där. Av ren respekt så håller jag honom utanför ”Mellan Himmel & tomater”.
Att det sen finns nyfikna människor som liksom läser fast dom inte är en del av mitt liv längre är jag väl medveten om. Och ännu ett skäl till att fortsätta lyckligt bubbla om min älskade trädgård och livet där i. Med inslag av lite annat ibland. Det händer ju trots allt att jag både är ren och hyfsat klädd. 😉 Men mycket av livet utanför trädgården har inte vem som helst med att göra. Från att vara öppen med mig och mitt, har jag gått till att bli väldigt mycket mer privat. Det är himla skönt.

Förlorar jag ”gamla” läsare från min förra blogg på grund av detta, är det en smula beklagligt men inget jag funderar över heller. Jag hoppas bara att dom som faktiskt läser roas av det jag skriver och kanske får lust att gräva lite dom med. Och så jag fortsätter andas trädgård och vara allmänt väldigt nöjd med livet.

image

Så. Om ni vill? Så får ni väldigt gärna klicka på länken nedan och rösta på Mellan Himmel & tomater. Omröstningen ligger till höger på sidan. Det kan man göra varje dag om man vill och känner för det. Jag kommer att påminna er lite då och då under den kommande veckan. 😉

Tack på förhand! ♡

BESÖKSTOPPEN

Kommentera

