Ett nytt projekt i trädgården!

Jag har en hörna i trädgården som jag gått och finurlat över ett tag. Tack vare den uppstammade granen, det lilla armeringsnätet, Ginko-trädet och häcken så har det helt naturligt liksom blivit ett rum med tak och väggar.

image

Men särskilt piffig är hörnan inte… Kirskål, gles gräsmatta, maskrosor och dåligt planerade planteringar gör att den inte precis är så vacker. Något har jag velat göra med den. Men vad?

Så igår när jag promenerade en sväng med Trädgårdspodden i öronen så kom jag plötsligt på det! Jag håller som bäst på att slå igen en upphöjd rabatt som aldrig varit särskilt lyckad och rabatten längs husets framsida ska oxå slås igen vilket innebär att jag får en himla massa perenner över som behöver en ny plats. Och under granen och i lilla armeringsrabatten hade alla olika funkior, alunrot, klematis och faktiskt ena rosen passat perfekt.  Sen ska det byggas ett trädäck och då får vi ett gäng stenar över som skulle kunna läggas som ett golv…. Plötsligt vet jag EXAKT vad jag ska göra. Och jag längtar tills jag kan ta tag i det.

Fast det blir nog inte idag. Ledig och hällregn. Typiskt. MEN! Det funkar att ligga i soffan med kaffe och ett gäng avsnitt av Gardener’s World på paddan oxå. 😛 Sen jobbar jag torsdag-söndag när alla andra är lediga. Men någon ska ju göra det så det är bara att spotta i nävarna och hugga i. Men det är imorgon. Idag är jag ledig och har inget alls planerat. Så på med mer kaffe och ner under filten.

Hoppas ni får en fin onsdag, vi hörs! ♡

3 reaktioner på ”Ett nytt projekt i trädgården!

Kommentera

