Hopplöst nedgrävd i trädgårdsträsket!

Ni kan kalla mig potatisodlare! För numera har jag inte bara en sorts potatis i pallkragarna, utan TVÅ! Det tack vare mitt numera utbyggda pallkrage-land. Det ni!

Jag har till och med koll på vilka sorter! Sorterna heter Rocket och Cherie. Rocket var den sorten jag köpte, grodda och satte först. Välbeprövad fast och tidig sort. Och så hittade jag då Cherie igår. Rödskalig och fast. Lär vara bra till gratänger och dylikt. Och påminna lite om mandelpotatis. Dom bara låg där i sitt nät. Med korta fina groddar. Till halva priset! Klart jag slog till. Dom fullkomligt skrek efter att få komma i jorden.
Nu är väl Cherie oxå ganska tidig men jag satte den lite senare så det blir säkert bra.

Tänk att jag skulle stå och kuttra lyckligt över sättpotatis med korta, knubbiga groddar? Det var rätt otippat. Men det är ett väldigt säkert tecken på att jag är hopplöst nedgrävd i trädgårdsträsket! ♡

image

PS. Vilken jeffla tur att jag inte käkar LCHF längre! För då hade jag ju helt missat det här med potatisodling! 😉 DS.

En reaktion på ”Hopplöst nedgrävd i trädgårdsträsket!

Kommentera

