Mer odling till Vickan!

Idag vill lederna knappt alls. Men jag fick grävt ner både vinbär, krusbär och björnbär.

image

Med lite prima hjälp så klart.

image

Och så fick jag röjt i växthuset. Eller röjt och röjt. Organiserat kan man väl i bästa fall kalla det.

image

Hämtade hem två nya chilisar hos en trädgårdsvän. (Och blev av med två tomater. 😉 ) Och när jag kom hem så ändrade jag om. Jag startade upp både värme och ljusrör ute i förrådet igen och bar TILLBAKA chili, paprika, melon, gurka och physalis. Squashen åkte oxå in. Gör om. Gör rätt. Lite värme och ljus kommer nog att göra susen.

image

Sen.. nu kommer det bästa! Sen togs första steget till ett utökat pallkrage-land. *Lucky me* Jädrans vad jag ska odla! Vilken tur jag har gott om frö! 😛

image

Kommer bli så bra med armeringsnät i rabatten som ni ser hörnan av till vänster i bilden. Där ska björnbär klänga. Och bönor. Och om jag har tur så blir där en liten sittplats (tånktw mig en enkel bänk läng nätet..) för min rumpa. Där kan jag sitta och titta på allt det sköna gröna.

image

Innan jag landade i soffan så fick tomaterna ett par nävar gräsklipp i sina spannar. Sen blåste det för snål och regnade för att jag skulle tycka det var läckert att vara ute.

Ryggläge. Några bitar choklad. En kall öl. Och ljudet av Kärleken som stökar i köket är bra mycket trevligare.

image

Ha en fin lördag, vi hörs. ♡

Kommentera

