Det växer INTE så det knakar…

Sådde paprika och chili någon gång i februari. Eller var det mars? Oavsett så har jag så här i början av maj rätt svårt att se att dom här små fjösiga paprika/chili-plantorna leverera något som ens duger att skära på en luftig fralla med en stark skiva ost på… Herregud. Dom bara STÅR där! Det händer inte ett skit!

image

Och jag undrar vad som gått knas? För kallt kanske? Jag borde kanske satt igång värme i förrådet från början då i mars? Var jag för sent på bollen så att säga?

Och ikväll hade två melonplantor vandrat till de sälla jaktmarkerna. Bara så där? Och varför nu DET då? Ingen frost på ett par nätter… Nåja. Än lever två meloner. Det räcker. Får jag väl erkänna.. Och salladen av olika slag växer så det knakar i sina tråg där ute. Man får vara glad för det.
För rädisorna ute i pallkragarna liknar mer ett kalhygge i Amazonas efter sniglarnas framfart. Och dom där sniglarna förresten? Det är några kräsna j**lar!! Ratar att drunkna i prima starköl… *lång ramsa av fula ord*

Men för att återgå till min ynkliga paprika- och chiliodling? Så fanns det en odlare som hade någon chiliplanta för mycket och jag fick adoptera en. *Lucky me!* Sen får vi hoppas att squashen slutar vara bleka och gurkan fortsätter växa som den gjort den senaste tiden.

image

Dessutom vore de himla trevligt om även mina morötter som jag sått efter alla konstens regler, vill gro och inte bara Minis morotsfrö som han rafsa ner i en godisburk när jag vände ryggen till. Och så kanske jag får så om de där störbönorna… Råkade nog kratta upp dom igår…

Men annars går det alldeles lysande med mitt odlande…. 😛

Kommentera

