Just nu…

..ikväll pillar jag ute i växthuset. Flyttar lite backar. Plockar ett visset pelargonblad. Rynkar pannan åt mina ynkliga paprikaplantor. Läser om ”alla andra” som tränar och står i. Glädjer mig över deras framfart men trycker inte gilla någonstans. Drar in doften av växthus genom näsan och liksom jordar mig själv i nuet. Tänker att till helgen ska jag strukturera upp i mina drömmars hus. Sätta gurkan i spann. Plantera om Physalisen. Låta Blomman för Dagen få mer stöd att slingra på. Men det är då det. Idag är jag i nuet och gör så gott jag kan. Virar in mig i mental bomull och vänder in till mina kärlekar här och nu i soffan.

image

Ha en fin kväll, vi hörs! ♡

2 reaktioner på ”Just nu…

  1. Har följt din blogg ett tag och jag uppskattar den verkligen. På många plan. Är nybliven trädgårdsfantast och vän med många som kämpar med mat och träning. Du är stark!

    Gilla

Kommentera

