Man får välja sina ”strider”…

Sjukstuga. Och solen lyser från en blå himmel. Det är väl typiskt. Men efter en massa soffhäng under förmiddagen så vilade grabbarna inne i soffan med en film och jag tassade ut i täppan. Först stressad över var jag ska börja. Så mycket jag vill och de senaste dagarnas regn och värme har gjort att ogräset gjort ett rejält ryck. Men sen… så tog jag ett djupt andetag och tänkte om. Jag valde det som stack mest i mina ögon och så får resten vara.

image
Plockade ut en av våra Ampellijor i krukorna i entrén. Dom är skuggtåliga & gör sig tillsammans med vita blommor.

image

Jag delade tiden mellan att rensa garageinfarten och kolla till mina trötta Generaler.

image

Och nu har jag landat i soffan igen med mina pojkar. Entrén är fixad. Garageinfarten rensad. Lite krukor med sommarblommor är arrangerade. Och jag är nöjd i trädgårdshjärtat. Täppan är fortfarande full av kirskål, maskrosor och mördarsniglar. Men på sina ställen är den helt underbar och den är min plats här på jorden. ♡

image
Grejade ihop ett stöd till mina luktärter av ett par forsythia-grenar & natursnöre. Ser lite fjösigt ut nu men ge det någon månad så! 🙂
Kommentera

