Det var lite lökigt!

Det är bara fusk om man inte erkänner att det är det. Och jag erkänner. Jag köpte mig lite fusk igår. Jag köpte färdiga småplantor av purjolök. Dom stod ju liksom där på Plantagen och liksom ropade mitt namn. 😛 Och när jag ändå var där ”råkade” 😉 jag gå förbi avdelningen med bärbuskar och av en händelse fick en buske röda vinbär och en buske björnbär följa med hem.

image

Kollade även in blåbär men jädrar! vad dyra dom är? Ska man ha en av varje sort som det sägs man ska ha av blåbär för att få bäst avkastning, hade jag utan vidare landat på drygt 400 riksdaler. Hmm… nja.. jag får konsultera Fröken Google en sväng först. Hortogreen och Odla.nu brukar ha bra priser på sitt online-sortiment. Och fina plantor. Återkommer!

image

Hur som helst så har jag nu satt purjolöken i en av pallkragarna och jag hoppas genom att jag sätter ut större plantor att snigel-$#%/@!! låter dom vara. Dessutom har jag aldrig odlat lök i någon form, inte ens vitlök, så det hör ska bli riktigt kul!

Men nu ska jag återgå till soffhänget med pojkarna. Har lyckats med bedriften att få ha båda barnen sjuka i feber och magknip/kräkningar så jag är ”nöjd”. Typ. Blir en del trädgårdssurfande idag skulle jag tro… Hittade första avsnittet av Trädgårdstisdag på Svt-play igår. Småtrevligt program. Såg avsnitt två igår när det sändes. Sen kanske vi bakar idag. Och om solen håller i sig så blir det nog en kaffe med solen på nosen. Får liksom göra det bästa av det. När det inte går som man tänkt sig.

Ha en fin onsdag, vi hörs! ♡

Kommentera

