Snigelfälla!

Eller, jag väljer att kalla det, snigelrestaurang. Allt för att finta dom små slemmiga odjuren! Allt går att sälja med mördande reklam och just min snigelrestaurang är ju mördande. Jag är av princip helt emot gifter i trädgården men när det kommer till sniglarna? Där hyser jag inga skrupler. Har en sekatör enbart för deras skull och huvud rullar, eller slemmar, morgon och kväll här i täppan. Ont ska med ont förgås som det heter.

IMG_20150505_141948

Just att klippa upp ett smörpaket och lägga snigelgift i läste jag någonstans ute på nätet. Minns tyvärr inte var men det kvittar. Enkelt är det. Och jag slipper hantera fulla sniglar. För är det något som är värre än sniglar så är det öl-fulla sniglar. Dessutom är det starköl som är bäst att ha i de där ölfällorna och där går iallafall gränsen! Starköl? Till sniglarna? Ehh.. NEJ!

Alltså karvade jag till ett margarinpaket och dukade fram med snigelgift. La in den i en daggkåpa i närheten av pallkragelandet och la en tegelsten på så att inte skatorna ska hitta den direkt och välta ut den. Ska göra fler av någon glasslåda här hemma. Och så fortsätter jag att klippa till. Snipp snipp. Så att säga.

Och när jag ändå var på mitt extra mordiska utrotar humör här hemma så pelade jag ner rödlök mellan broccoliplantorna i odlingstunneln. Någonstans har jag läst att det ska skrämma kållarven. Vi får se hur det går. I odlingstunneln har spenaten, ÄN SÅ LÄNGE, fått vara ifred men det mjukar knappast upp mitt humör. Dom ska helt enkelt ge f*n i mina grönsaker.. ANNARS….

IMG_20150505_144652

Ha en fin kväll, vi hörs!

Kommentera

