Mina franska trädgårdsnerver!

Alltså… det är väl märkligt hur fort man glömmer? Det här med att inte bara jag (det är synd att påstå att barnen jublar..) som uppskattar min grönsaksodling?

image
Jomen eller hur…. 😦
image
Och vad är NU de här för larviga typer?!
image
Spenaten jag satte ut bland potatisen smakar bra. Det glädjer mig… :-/

Jag menar? Jag odlar ju SJÄLVKLART till sniglarna och driver byns enda snigelrestaurang.. :-/

Och nu är jag ännu mer glad över att jag odlar plocksallat i omgångar ute i växthuset. Helt uppenbart ska jag då en ny omgång rädisor oxå för dom åt jag de sista av i helgen.

image
Min snigelfria salladsodling ute i växthuset…

Så.. Idag är jag ledig… Här ska köpas snigelmedel och byggas en snigelfälla. Sen ska kragen med rädisor krattas om och så ska jag så något annat där istället. Frågan är bara vad? Det känns som att sniglar äter allt som är nytt och krispigt? Får konsultera Fröken Google. Jag har några påsar med frö att välja på så skam den som ger sig. De där slemmiga kräken kommer ska INTE få vinna!

Ha en fin tisdag, vi hörs! ♡

Kommentera

