Det finns fördelar med allt…

När jag i mitt stilla sinne undrar när jag ska slå mig till ro med det faktum att jag en del dagar har så ont i mina höfter att jag bara ska vara jädrigt nöjd med att ha klarat av min arbetsdag? När ska jag sådana här dagar sluta känna mig som en överviktig lat fan som bara hittar på tomma ursäkter för att slippa motionera?

Ja det kan man ju undra? Men jag vet att just dådana här dagar? Då värmer kramarna jag får av Storebror extra gott. Då slår mamma-hjärtat ett extra slag av de lite vissna maskrosorna som Mini plockat till mig under dagen på förskolan.
image

Och när jag sen får med mig en härlig liten hög av inspirerande böcker från biblioteket som jag njuter av med en kopp te ihop med Storebror i soffan så är livet riktigt fint. Jag försöker se det som att det är en stund som jag missat om jag varit ute och sprungit eller något åt det hållet. Fast jag saknar min löpning något oerhört så är det bara att vika sig för fakta.
image

Och den där motionen hinner jag med imorgon i form av en promenad eller något annat snällt, när förhopningsvis, gnisslet i höfterna har släppt en aning.

Ha det fint, vi hörs! ♡

Kommentera

