Söndagsmorgon…

IMG_20150503_084109

Tassar ut i växthuset. Bär ut backarna med plantor som ska avhärdas. Söndag. 24 grader i växthuset. Solen skiner. Barnen kommer hem. Tar ett djupt andetag och känner hur axlarna sjunker.

IMG_20150503_090635

Vänder in igen, kommer ut med kaffe, gröt och min matbok. Fortsätter att andas in dofterna och funderar över livet, barnen, vad för mat vi ska äta nästa vecka samtidigt som jag kliar Vargen bakom örat.

IMG_20150503_091327

Det har varit lite knepiga lediga dagar. Fulla av tankar. Mycket vila. En del insikter. Det är söndag. Jag sträcker på mig, kavlar upp ärmarna och gör mig redo för nästa vecka. Men först.. En kopp kaffe till..

En reaktion på ”Söndagsmorgon…

Kommentera

