Odlingstunnel…

Idag fick jag äntligen kirrat ordentligt för fiberduken till mina pallkragar. Köpte pv-rör på Harald Nyborg och skred till verket.

image

Det behövs framförallt till broccolin för att hålla kållarven på avstånd men ger ju även ett bättre mikroklimat så här på vårkanten. I samma krage campar ju även spenat och kanske blir det som en vän skrev, sproccoli till hösten? ;-P

Nu undrar jag bara, varför köpte jag inte två eller fyra pv-rör till? Dom var ju så dyra med sina 12:90 styck… Men… jag behöver mer fiberduk, mer jord och ett gäng spannar till både gurka och Physalis så det går nog att åtgärda under kommande vecka… 😉

image

Ha en fin söndagskväll, vi hörs. ♡

4 reaktioner på ”Odlingstunnel…

  1. Ser ju bra ut det där! Jag funderar också på att köpa pv-rör och slänga fiberduk över. Speciellt till min blomkål. Ska bli kul att följa dig och se hur du har det. 🙂

    Gilla

    • Första året jag odlar kål & är de nåt jag förstått så är det att man verkligen ska slå in de olika kålsorterna m fiberduk. Kållarven hittar dom direkt annars. Lär va bra att samplantera lök m kål så jag ska pilla ner lite rödlök i samma krage. De gör knappast nån skada att testa!

      Ha de fint!

      Gilla

      • Samma här! Tänkte också samplantera bla lök och lite starkluktande kryddväxter. Men kommer bli fiberduk iaf. Håller tummarna för att våra kålsorter klarar sig!

        Gilla

Kommentera

