En blyg viol…

..har flyttat in i min täppa. Lite försynt har hon slagit sig ner i stenen under Ginko-trädet och längs med armeringsnätet i ena rabatten. Hon och hennes väninnor får så stanna. Det krävs förstås att jag ålar på gräset för att se henne riktigt ordentligt. Men det är ett kärt besvär.

image

Nu ligger jag dock nerbäddad i soffan. Solsken till trots så är vinden kall så jag vände täppan ryggen, poppade lite popcorn och drog igång första filmen i Hobbit-triologin. Någon gång ska man ju ha sett de här filmerna. Och ikväll ska mina nya kläder och skor invigas. Det blir en kväll på restaurang med fint sällskap och gott att dricka. Något jag sett fram emot länge!

Ha en fin kväll, vi hörs! ♡

Kommentera

