Planteringar & planer!

Har gjort något så ovanligt som att shoppa idag. Med tanke på att mina kurvor verkar ha bestämt sig för att stanna och lite till, trots ok mat och regelbunden motion, så bestämde jag mig efter en del tandgnissel att det lika bra att göra det bästa av dom här kurvorna. Så det blev både pennkjol och högklackade skor. Det ni! Plötsligt händer det.

image

Men så kom vi hem och ordningen var återställd. 😛

image

Satte de sista tomaterna i spann och funderade över var jag ska göra av de andra 10 plantorna? Och så åkte broccolin och spenaten ut i pallkrage. Tanken är att rödlök ska dela krage med broccolin men rödlöken är små än så länge så jag räknar med att hinna skörda spenaten före.

image

image

Pallkragen är nu noga insvept i fiberduk för art minimera angrepp av ohyra och pvc-rör står på inköpslistan så jag kan ordna med ett tält när plantorna blir större.

Apropå större? Har jag riktig tur så är mitt pallkrage-land utbyggt om någon månad eller så med ytterligare en stor hemmabyggd odlingslåda  och då… löser sig eventuell platsbrist av sig själv. 🙂 Kärleken och jag spekulerade nämligen idag en stund om hur vi ska kunna göra köksträdgården ännu lite större och bättre. Lycka för mitt odlar-hjärta! 😀

Ha nu en fin fredagskväll. Vi hörs. ♡

2 reaktioner på ”Planteringar & planer!

  1. Har du flyttat ut dina tomatplantor helt och hållet nu? Jag mesar, förra våren sket det sig med råge när det blev kallt en natt. Tomaterna klarade sig nog lite bättre iofs men gurkorna gav ju upp allihopa så därför har jag inte vågat bära ut dem och hinka dem än…

    Gilla

Kommentera

