Nu är planteringsbordet äntligen klart!

Dagen blev precis så som jag tänkte mig imorse. Bortsett från att jag inte kunde låta bli tvätten helt förstås. Men annars så. Två olika secondhand-butiker hann jag med. Fyndade till både Storebror och mig själv. Plus två flaskor i glas och fyra fina små assietter. Kan man alltid få användning för. Dessutom fick jag tag i en vaxduk och en udda gardinkappa. Och i och med detta så kunde jag äntligen färdigställa planteringsbordet ute i växthuset.  Lite knep och knåp i ett solvarmt växthus…

IMG_20150430_171552

..så blev bordet klart! ❤

IMG_20150318_125053

IMG_20150430_164333

IMG_20150430_175421

Bordet är inte perfekt men det är mitt alldeles egna som min far snickrat ihop till mig för snart fem år sen. Och piffet jag lagt på det har kostat ungefär 120 kronor. Perfekt! Då gör det inget att man skvätter vatten eller spiller jord omkring sig.

Ha nu en fin Valborg! Vi hörs! ❤

IMG_20150430_175500

Ps. Ni vet väl att ni kan gilla ”Mellan Himmel & Tomater..” på Facebook? Länk dit hittar ni här till höger —> ❤ Ds.

Kommentera

