Ledig torsdag!

image

Och vet ni? Jag ska inte göra ett skit. Eller jo. Det ska jag. Men jag ska bara göra det som faller mig in. Jag har bokat in mig på ett spinningpass halv tolv inne i stan. Sen tänkte jag köra till ett par secondhand-butiker och kanske, om jag känner för det köra till Sofiero och spana in utställningen i orangeriet. Det lär med stor sannolikhet bli lite pyssel i växthuset oxå.

Vad jag INTE ska göra är att tvätta. Eller städa. Det hade behövts men det springer ingenstans. Hinner det någon annan dag. Är ledig i fyra dagar nu!

Vad som inte ingick i min ledighets-plan däremot var att vakna kvart i fem förstås. Men jag klagar inte. Jag gillar tidiga morgnar. Så länge jag inte går upp för att klockan ringer och jag ska jobba. Inte för att jag vantrivs på jobb utan jag avskyr själva grejen att bli väckt av en klocka. Men nu funderar jag på att kliva upp, sätta på kaffet, göra mig en riktigt god frukost (älskar frukost!) och lägga mig i soffan med min bok en stund.

Ha en fin torsdag, vi hörs!

Kommentera

