Tidig morgon i täppan…

Bär ut backarna med småplantor från växthuset till pallkrage-landet. Tanken är att åtminstone broccolin ska sättas i jorden till helgen då jag tagit semester. Tillsammans med någon ringbloms-planta. Grunnar när jag går där hur vida spenat är snigelmums? Och när det är dax att så ärtorna och bönorna? Ska kanske prova att förgro dom på papper så som jag såg någon gjorde ute i bloggosfären?

image
Sista fröna för i år. Kanske.. 😛

Säger hej till mina plantor och går in för att köra igång en lång arbetsdag. Men jag är ledig fyra härliga dagar över valborg. Tänk att det snart är maj? Vart tog april vägen?

image

Ha en fin dag! ♡

Kommentera

