Ett djupt andetag…

…följt av flera. Det var ett tag sen nu men i helgen var det dax att rida ut stormen inombords igen. Det dånade, slet och rev men jag klamrade mig fast vid det jag kunde, Kärleken, gemenskapen och närheten. Bra omtumlad står jag idag med en rufsig själ och konstaterar att det gick vägen.

image

Stormen mojnat. Skadorna var lindriga och jag är ännu lite starkare. Mina hjärnspöken vann inte den här gången heller. Dom drabbar mig inte med riktigt samma kraft längre, det blåser bra snålt om knuten men jag förlåter mig själv fortare. Och dom lägger sig igen. Jag borstar av mina knä, sätter ett Bamse-plåster på min själ och tar hand om mig igen. Påpucklad men knappast golvad.

image

Livet är himla fint! ❤

2 reaktioner på ”Ett djupt andetag…

Kommentera

