Sköna bönor..

image

Dagens lunch var riktigt färgglad. Vegetarisk pytt med stekt ägg. Alltså inte strikt vegetarisk utan snarare ovo-vegetarisk om man ska vara riktigt petig. Men hur som helst. Jag har allt möjligt i den här pytten, receptet är från Viktväktarna och går att variera i det oändliga. Just idag har jag squash, morot, svamp, paprika och kidneybönor i. Och så då min allra första skördade plocksallat! 😛

Och nu undrar jag? Bönor? Det är väl inget avancerat att odla? Och rödbetor? Kan jag på något sätt knö ner lite sköna bönor och betor i mina redan fulla pallkragar? Det är en logistisk utmaning, det erkänner jag, men bönor växer på höjden och betorna kan jag vänta att så tills potatisen är skördad runt midsommar. Bör hinna bli klar ändå. Eller? Och i så fall? VILKA bönor ska jag odla? Vilka är odlingsvärda? Goda? Och hur gör jag med ett eventuellt överskott? Går det att förvälla och frysa in? Jag gjorde en snabb slagning på Google på lunchen och tja… Jag har lite att välja på. För det finns liksom inte bara en sorts böna man kan odla.. *lucky me!*

Ja.. Ni hör själva? Jag har och grunna på.. 😉

Just det! Nu finns jag på Facebook! Om ni inte vill missa allt det här orerandet om bönor, rosor, sallad och tomater så klicka in och tryck gilla vettja! ❤ Just nu har jag inga gillare alls och det är ju faktiskt rätt deppigt! 😉

Mellan Himmel & Tomater

Kommentera

