Ska bara greja lite…

Ute i växthuset och trädgården, utan jag riktigt vet hur, är det rätt ofta så att jag liksom är igång och grejar med något. Till och med barnen har genomskådat mig. När jag för någon dag sedan sa till Storebror att jag bara skulle gå ut och kolla till växthuset, svarar han ironiskt;

Ska vi ropa när vi är hungriga eller?

Hur är det man säger? Av barn och fyllo? 😉 Mina stackars barn svälter när att jag odlar grönsaker. Och värre blir det när allt jag odlar ska ÄTAS senare under säsongen. 😆

image

Hur som helst. Jag drog mig ut i växthuset idag. Inga barn hemma så jag jag kunde ”greja lite”. Och tänk vad man kan hinna med när man bara grejar?

image

Bara så där hade jag burit ut mina pelargoner från sovrummet, ett helt gäng småplantor satta i backar för att placeras i pallkragen där jag satt potatis. Så länge potatisen inte tittat upp får den pallkragen vara lite av ett avhärdnings-dagis.

image

Sen blev mina soprums-fynd förvandlade till krukor, växthuset sopat och alla plantor fått sig en översyn. Alla plantor är nu utplacerade i växthuset och förrådet avvecklat som plant-kuvös.

image

image

Jag gjorde inget. Men ändå massor. Och jag njöt av varje sekund. En alldeles lagom aktivitet när huvudet är mosigt av sömnbrist och höfterna ömma. Nu är det kväll och det har både lånats böcker, promenerats och fixats med kvällsmat. Nu tänker jag inte göra ett skit mer idag…

image

Hör imorgon. ❤

Kommentera

