Mugcake. En favorit i repris.

Borde sova. Men kan inte. Ute skiner solen och jag ger upp efter någon timme i sängen.

image

Sätter på kaffe och funderar på det här med mat? Ensam hemma. Ingen lust att stå vid spisen. Då slår det mig; mugcake! DET har jag inte gjort på länge! Visserligen kanske mer mellanmål/frukost än lunch men vem bryr sig? Så länge det är gott?

Sagt och gjort. Knappt tio minuter senare sitter jag ute i solen med mitt kaffe och min mugcake.

image

Så lätt. Och så gott. Här är receptet;

Mugcake

1 dl havregryn
1 ägg
1/2 tsk bakpulver
1/2 banan
1/2 rivet äpple

Mixa ihop med en stavmixer. Häll i en smord stor mugg och kör i mikron cirka 2 minuter. Servera med bär och lite kvarg som ni smaksatt med vaniljpulver.

Kommentera

