Egna initiativ!

Jag antar att jag får skylla mig själv. Senast igår ordade jag om hur jag vill att barnen ska upptäcka odlarglädjen. Och det vill jag.
Men ändå.. När Mini, medans jag sådde röda morötter, rädisor och mangold ute i pallkragarna, odlade morötter inne i växthuset fick jag ta ett litet djupt andetag för att kunna le glatt och säga;

-Wow! Dom morötterna kommer bli kanon!

Sen att jag på nåt magiskt vis får byta kärl eller så att morötter kan utvecklas som morötter vill göra; nedåt, det förträngde jag. Ungen odlar! Och jag har en sopkvast trots allt.

image

Kommentera

