Mellan himmel och tomater…

Ja så fick alltså min alldeles nya fina blogg heta. Så varför ny blogg? Tja.. Det var dax. Egentligen skapade jag just den här bloggen under ett helt annat namn, till ett helt annat syfte men av lite olika skäl så tänkte jag om. Jag vill starta om. Jag vill lämna det gamla bakom mig. Städa ut och släppa in nytt. Min förra blogg ”Det går inte fort. Men det går framåt!” har under många år varit min skyddsling, mitt andningshål i cajberspace men nu har den fyllt sitt syfte, jag är färdig med den.

Jag är lika färdig med den som jag är färdig med skilsmässan, bantning & tränings-stress, destruktivt beteende och sorg över allt jag förlorade som jag är redo att ta emot all ny Kärlek av Kärleken, äta bra mat, träna så jag starkare och glädje över allt fint jag har att se fram emot. Att släppa den gamla bloggen är givetvis en smula vemodigt trots allt men ändå ett fullt naturligt steg. Jag sveper med kvasten, borstar bort gammal grå spindelväv och utmanar mig själv att tänka om. Jag går från Blogger till WordPress och börjar bygga upp den här bloggen så som jag vill ha den nu.

Jag har under våren gett mig ut i trädgården igen. För att inte gå under valde jag att flytta fokus från mat/träning till trädgården. Upptäckte min trädgården igen. Trädgårdslusten som varit försvunnen i flera år vaknade och blommade ut. Ute i trädgården har jag rotat mig och börjar hitta någon form av balans. Ute i mina drömmars hus läker jag. Blir starkare med hjälp av solens värme. Det är en underbar känsla!

Jag är en annan Veronica nu än då när jag skapade ”Det går inte fort…”. Under åren har jag på genom upp och nedförsbackar formats till någon annan. Något nytt. Den gamla kostymen skaver lite. Begränsar mig. Det känns som jag måste leva upp till något jag inte längre är eller vill vara.

Alltså skapade jag ”Mellan himmel & tomater”. En ny blogg om framförallt min trädgård som numera är vår trädgård, men så klart dyker även Kärleken, Generalerna och fyrbeningarna upp då och då.  Det ryms mycket mellan himmel och tomater. ♡

image

8 reaktioner på ”Mellan himmel och tomater…

  1. Ibland är en nystart och vända blad precis vad man behöver… Ut med det gamla och in med det nya =) Kommer såklart att fortsätta följa… inte minst din framfart i trädgården… Gillar så ditt sätt att skriva… Kram på dig!

    Gilla

  2. Skönt med en nystart! Har ju följt dig lääänge och måste säga att jag får känslan att du har vuxit enormt under dessa år. Blivit lugnare och tryggare i dig själv. Mer tillfreds med livet i stort. ❤

    Lycka till med nya bloggen, den ser jättefin ut! Själv pausar jag i bloggandet just nu, det hinns och orkas liksom inte med men jag har inte gett upp hoppet om att en dag orka ta tag i det igen för det ger ju så mycket!

    Kram! 🙂

    Gilla

  3. Oj så fint här är mellan himmel o tomater! Först blev jag lite orolig o trodde nästan att du skulle lägga av helt, men sen såg jag ju att jag tack o lov hade fel. Har inte följt dej så länge men jag kommer att fortsätta o läsa här för du har återuppväckt mitt grumliga intresse för trädgård igen. /EvaH

    Gilla

Kommentera

